1. Bewustwording

Onze medewerkers kennen het belang van het thema gezondheidsvaardigheden.

2. Beleid

Het thema gezondheidsvaardigheden is opgenomen in ons beleid met praktische en financiële afspraken.

3. Vaardige professionals

Onze medewerkers zijn getraind om begrijpelijk te communiceren met onze doelgroep.

4. Begrijpelijke materialen

Onze schriftelijke en digitale materialen zijn getest op begrijpelijkheid bij mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden.

5. Toegankelijkheid

De toegankelijkheid van de organisatie is getest op de volgende drie punten:

  • contactinformatie op de website;
  • het telefonische keuzemenu;
  • bewegwijzering in het gebouw.

6. eHealth

Onze eHealth, zoals apps of patiëntportalen, is begrijpelijk en gebruiksvriendelijk. Dit is getest bij mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden.

7. Extra ondersteuning

Onze organisatie biedt extra ondersteuning aan patiënten of cliënten voor wie de standaardcommunicatie te ingewikkeld is.

8. Inclusief onderzoek

Bij het doen van (wetenschappelijk) onderzoek kan iedereen meedoen doordat we alle informatie en vragen begrijpelijk maken.

9. Bereiken

We leveren extra inspanning om iedereen goed te bereiken met onze communicatie en onze zorg.

10. Ervaringskennis centraal

De ervaringskennis van mensen om wie het gaat staat centraal bij het ontwikkelen van producten, beleid of aanpakken

Vul de test volledig in om verder te gaan.